Kjære medlem,
Det er viktig for oss å holde dere informert om prosessen vi er i for å bygge opp et godt forsikringstilbud gjennom Norske Sjø til alle medlemmene i KNBF. Dette er et stort prosjekt og mye som skal på plass da vi ønsker at det skal bli et så komplett forsikringskonsept som mulig for alle.
Vårt hovedfokus: Båtforsikring for våre medlemmer
KNBFs medlemstilbud har alltid vært at medlemmene skal ha mulighet til å få et godt forsikringstilbud på båten sin. Samtidig er det viktig for mange å kunne få et godt tilbud på hele sitt private forsikringsbehov. Vi jobber derfor også med å få opprettet et Norske Sjø forsikringskontor, hvor alle medlemmer skal kunne få god rådgiving på forsikring og mulighet for å få tilbud på både båt og andre private skadeforsikringer.
Hva betyr dette for deg som medlem i dag?
For medlemmer som i dag har forsikring gjennom Norske Sjø / Tryg, er det viktig å være oppmerksom på følgende:
- Din forsikring kan fornyes hos Tryg, på samme måte som tidligere. Vær oppmerksom på at det kan forekomme endringer i betingelsene fra Tryg.
- Du står fritt til å vurdere og eventuelt bytte til en annen forsikringsleverandør, slik du kan med andre forsikringer.
- Vi minner om at alle forsikringsavtaler har én måneds oppsigelsestid.
Vi forstår frustrasjonen – og vi tar ansvar
Vi i KNBF og Norske Sjø beklager på det sterkeste den usikkerheten og ulempen denne situasjonen har skapt.
Vi jobber intensivt og målrettet med å finne den beste løsningen for våre medlemmer, og vil ikke gi oss før vi har et forsikringstilbud som bygger tillit og gir verdi.
Vi vil holde dere informert videre i prosessen og forhåpentligvis vil vi ha mye mer å komme med i mai/juni. I mellomtiden er du velkommen til å ta kontakt med KNBF dersom du har spørsmål eller trenger veiledning.
Med vennlig hilsen,
Kongelig Norsk Båtforbund (KNBF)